• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

در این نوشته تلاش می­کنیم که مهمترین فاکتورهای مدیریت ریسک در بازار رمزارزها را معرفی کنیم. انتظار می­رود با خواندن این مقاله، تریدرها و سرمایه­ گذاران در بازار رمزارزها بتوانند از پارامترهای معرفی شده برای مدیریت ریسک دارایی خود بهره برند.

تهیه یک طرح مدیریت ریسک موفق، برای به حداقل رساندن نتایج غیر قابل انتظار، بسیار ضروری و مهم است. این بدان معناست که با رعایت مدیریت ریسک، می­توان میزان ضرر را تا حد زیادی کاهش داد.

استفاده از انواع متدهای تحلیل بازار

در معاملات رمزارزها، چندین گام جهت کاهش ریسک در مقابل نوسانات شدید قیمت وجود دارد. استفاده از تحلیل­ های تکنیکال، فاندامنتال و آن­چین را می­توان برای تعیین ارزش واقعی یک کمپانی یا دارایی مورد استفاده قرار داد. این کار شانس افراد را برای کسب موفقیت افزایش داده و از ریسک­ های احتمالی و مرتبط می ­کاهد.

همچنین، در یک طرح موفق از مدیریت ریسک، موارد مهم باید به صورت هم­زمان در رکوردهای ترید یک معامله ­گر قابل بررسی و مشاهده باشد. هدف از انجام این موارد، تفکیک بین تریدهای موفق و ناموفق و بررسی عوامل هر یک می­باشد.

کنترل و غلبه بر احساسات

گاهی از اوقات ممکن است، عدم کنترل احساسات باعث انتخاب­ های اشتباه شود که به شاخص ترس و طمع شناخته می­شوند. با کاهش عادت ­های منفی و مخرب، هر فردی می­تواند شانس سودآوری خود را افزایش داده و خطر از دست دادن حجم زیادی از سرمایه را کاهش دهد. به این منظور همیشه منطقی باشید و از معاملاتی که باعث می­شود تصمیمات احساسی بگیرید، اجتناب کنید.

تعیین سطح مهارت

یکی از مهمترین پارامترهای مدیریت ریسک، تعیین نوع شخصیت و سطح مهارت مبادلاتی است. به عنوان مثال فردی که سود کمی از مبادلات خود دریافت می­کند و یا فردی که همواره در ضرر است باید در مقایسه با فردی که می­تواند از مارکت سودهای زیادی به دست آورد، از استراتژی­ های متفاوتی استفاده کند. سطح مهارت خود را تعیین کرده و بر اساس میزان ضررهای خود، تلاش کنید که عادت­ های مضر را ترک کنید.

پذیرش شکست

شکست و ضرر، همواره بخشی از معاملات است. هیچ فردی نمی­تواند ادعا کند که همواره سود می­کند. این موضوع در بازار رمزارزها حتی ممکن است، با شدت بیشتری همراه باشد. دلیل این مسئله نوسانات شدید مارکت رمزارزها می­باشد. بنابراین به عنوان یک تریدر این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید. شکست را بپذیرید و به فکر گرفتن انتقام از مارکت نباشید.

درنظرگرفتن هزینه ­ها

بسیاری از تریدرها به این موضوع نمی­اندیشند که انجام معامله هزینه دارد. هرچند که این هزینه معمولا ناچیز است اما با محاسبه هزینه معاملات در طول زمان، درمی­یابیم که مبلغ زیادی از دارایی ما تاکنون صرف هزینه مبادلات شده است. درنظر گرفتن هزینه­ ها، ما را از انجام مبادلات غیر ضروری بازمی­دارد.

تمرکز بر استراتژی­ های سودآور

در بسیاری از مواقع در نظر گرفتن ریسک، ما را از انجام مبادلات بازمی­دارد. گاهی از اوقات برای کم کردن اثر این موضوع، بهتر است به استراتژی­ هایی که تاکنون برای ما سودآور بوده بی­اندیشیم. تمرکز بر استراتژی­ های سودآور به ما کمک می­کند که به انجام معامله اقدام کرده و بتوانیم از راهکار خود سود کسب کنیم.

کم کردن حجم مبادلات زیان­ده

بررسی نتایج معاملات، به ما امکان می­دهد که مبادلات زیان­ده خود را به موقع شناسایی کنیم. یک راهکار مناسب برای مدیریت ریسک، کاهش حجم مبادلاتی­ست که تاکنون برای ما زیان­ده بوده ­اند. این پارامتر می­تواند میانگین ضرر حاصل شده از انجام معاملات را کم کرده و این خود به معنای کاهش ریسک و ضرر است.

مشاوره با افراد باتجربه

صنعت رمزارز، یک مقوله جدید و نوپا در حوزه تکنولوژی است. بسیاری از اتفاقاتی که در این بخش مشاهده می­شود، تاکنون هیچ سابقه­ ای نداشته و برخی از آنها به ندرت اتفاق افتاده است. این موضوع، سرمایه­ گذاران و تریدرها را با ریسک­ های فراوانی مواجه کرده است. یکی از راهکارهای ساده و موثر برای دور ماندن از ریسک­ های بازار رمزارزها، دنبال کردن افراد باتجربه و مشاوره گرفتن از آنها برای انجام مبادلات رمزارزی است.

استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک

ابزارهای مدیریت ریسک، شامل تمام امکاناتی­ست که از طریق آنها می­توان با غلبه بر احساسات تصمیمات منطقی گرفته و از ضررهای هنگفت جلوگیری به عمل آورد. در رمزارز.اینفو امکانات جدید و زیادی به همین منظور فراهم شده است.

– گزارش هوش مصنوعی
– شاخص­ های دیتای آنچین

گزارش هوش مصنوعی

با استفاده از بخش گزارش هوش مصنوعی، می­توان یک تصویر کلی از روند حرکتی مارکت به دست آورد. این بخش، به تریدرها امکان می­دهد که گزارش جامعی از جفت­ رمزارزهای مبادلاتی در بیت­استمپ و بایننس را با قیمت ورود، اهداف سه ­گانه و تعیین حد ضرر مشاهده کنند.

مدیریت ریسک

در بخش گزارش عملکرد (ذیل گزارش هوش مصنوعی)، می­توانید تاریخ و جفت رمزارزهای مورد نظر خود را تعیین کرده و بر روی مشاهده گزارش کلیک کنید. در بخش کوین­ های فعال نیز، لیست کاملی از جفت رمزارزهای مبادلاتی، درصد موفقیت، مدت زمان تحلیل و … مشاهده کرد.

شاخص ­های دیتای آنچین

دیتای آنچین نوعی از تحلیل است که در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مورد استفاده قرار می­گیرد. آنچین دیتا، به صورت کلی شامل تحلیل داده­ هایی می­شود که درون یک بلاکچین خاص (مثل بیتکوین یا اتریوم) ثبت شده است. هرچند عمر تحلیل آنچین طولانی نیست، اما دقت این نوع از تحلیل در یافتن مسیر قیمت یک دارایی، باعث محبوبیت آن شده است. بررسی آنچین دیتا به داشتن تخصص نیازی ندارد و هر کاربری به سادگی می­تواند با استفاده از دیتاهای ارائه شده در بخش “شاخص ­های دیتای آنچین” ریسک معاملات خود را مدیریت کند.

همین الان در داشبورد معاملاتی رمزارز.ترید ثبت نام کنید.

 

شاخص ­های دیتای آنچین در رمزارز.اینفو شامل آدرس­ها، ماینرها، اکسچنج­ها، شاخص بازار، قیمت و حجم بازار، لایف­اسپن، رشد استیبل­کوین، دیفای کوین و پرایوسی کوین می­شود. بررسی این اطلاعات ارزشمند می­تواند تا حد زیادی از تصمیمات احساسی جلوگیری کرده و ریسک سرمایه ­گذاران و تریدرها را مدیریت کند.

پارامترهای ذکر شده در بخش آنچین دیتا به صورت مجزا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیریت ریسک به در نظر گرفتن تمام عواملی گفته می­شود که باعث جلوگیری از ضرر هنگفت در مبادلات و کسب حداکثر سود ممکن می­شود. مدیریت ریسک از پارامترهای زیادی تشکیل شده است. برخی از مهمترین موارد مدیریت ریسک عبارتند از:

– استفاده از انواع متدهای تحلیل بازار
– کنترل و غلبه بر احساسات
– تعیین سطح مهارت
– پذیرش شکست
– درنظرگرفتن هزینه­ها
– تمرکز بر استراتژی­های سودآور
– کم کردن حجم مبادلات زیان­ده
– مشاوره با افراد باتجربه
– استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما