• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

Decentraland (MANA) خود را به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی مجهز به بلاک چین اتریوم تعریف می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد محصولاتی را در قالب پلتفرم Decentraland طراحی کرده، از آن استفاده کنند، بفروشند یا با آن بازی کنند. می‌توان گفت که این پلتفرم یک تجربه نوین از Web 3.0 را ارائه می‌دهد. در این دنیای مجازی، کاربران زمین‌هایی را خریداری می‌کنند که بعداً می‌توانند در آن فعالیت کنند، ساخت و ساز انجام دهند و درآمد کسب کنند.

Decentraland (MANA) یک پلتفرم دنیای مجازی غیرمتمرکز با نرم افزار مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که در آن کاربران محتوا را ایجاد، آزمایش و کسب درآمد می‌کنند. به طور خلاصه: کاربران زمین‌های مجازی را به عنوان NFT با توکن‌های MANA در پلتفرم Decentraland خریداری می‌کنند. پیشرفت در بازی فقط به خود بازیکنان، تلاش و تخیل آن‌ها بستگی دارد.

دسنترالند پس از عرضه اولیه ۲۴ میلیون دلاری (ICO) که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، راه‌اندازی شد. دنیای مجازی نسخه بتا را در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد و در فوریه ۲۰۲۰ برای استفاده عموم باز شد. از آن زمان، کاربران طیف گسترده‌ای از هیجانات و کسب و کارهای مختلف را در این پلتفرم تجربه کرده‌اند.

برای دریافت سیگنال MANA کلیک کنید!

تحلیل هفتگی قیمت MANA در تاریخ ۳۱ خرداد

بازار رمز ارزها طی چهار روز اخیر یک نوسان قدرتمند صعودی را تجربه کرده است. سویه صعودی اخیر که پس از ثبت کف محلی قیمت آغاز شده است، پرشتاب‌تر از سویه‌های دیگر پیشروی می‌کند. هرچند نمی‌توان تداوم سطح تقاضا و سویه صعودی اخیر را تضمین کرد، اما شکست مقاومت کلیدی دو هفته اخیر، می‌تواند سیگنال مثبتی برای خریداران قلمداد شود.

همانطور که در نمودار یک روزه قیمت MANA مشاهده می‌کنید، قیمت در حال حاضر در محدوده ۰.۳۶۶ دلار نوسان می‌کند. کف محلی چند هفته اخیر با حمایت ۰.۳۳۴ شکل گرفته است. اما عبور قیمت از مقاومت ۰.۳۴۵ دلاری باعث افزایش حجمه تقاضا در بازار شده و قیمت را به سرعت بالا برده است.

تحلیل هفتگی قیمت MANA

یکی از دلایلی که می‌توان به افزایش بیشتر قیمت امیدوار بود، فقدان مقاومت کلیدی در محدوده فعلی است. اما باید این نکته را در نظر گرفت که در نبود حمایت‌ها و مقاومت‌های قیمتی، میانگین‌های متحرک، نقش بسیار موثری در این حوزه ایفا می‌کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید، میانگین متحرک یک ماهه MANA در ۰.۴۴  دلار واقع شده است. هرچند افزایش قیمت تا این سطح طی یک هفته آینده بیش از حد خوشبینانه است اما سطح این شاخص در روزهای عادی کاهش می‌یابد و می‌توان در معاملات روزانه مقاومت کلیدی نهایی را در این سطح در نظر گرفت. از طرفی اگر قیمت تغییر روند دهد و فشار فروش افزایش یابد، حمایت ۰.۳۴۵ دلاری را می‌توان یک حمایت مستحکم در نظر گرفت و از آن به عنوان نقطه خرید بهینه استفاده کرد.

ساختار بازی Decentraland چگونه است؟

دیسنترالند از دو توکن استفاده می‌کند:

MANA واحد پول رسمی Decentraland است. MANA یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 است که پلتفرم Decentraland را تقویت می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از MANA، قطعه زمین‌ها را خریداری کنند یا برای دریافت خدمات بازی از این توکن استفاده کنند. MANA به دارندگان خود حق رای در Decentraland DAO می‌دهد. MANA را می‌توان در صرافی ارزهای دیجیتال یا با فروش محصولات ساخته شده در بازی به واسطه بازار Decentraland خریداری کرد. صاحب توکن‌ها آن‌ها را به MANA پیچیده یا wMANA تبدیل می‌کند و سپس آن‌ها را به DAO متعهد می‌کند. یک wMANA برابر با یک رای است. MANA را می‌توان با ارز فیات و سایر دارایی‌های رمز ارزی نیز مبادله کرد.

LAND، یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) مبتنی بر شبکه اتریوم (ETH) است. این توکن برای ردیابی مالکیت قطعات زمین دیجیتال در محیط پلتفرم Decentraland استفاده می‌شود. مانند مانا، LAND بخشی از پروتکل است و حق رای را اعطا می‌کند، اما LAND نیازی به تثبیت در DAO ندارد. یک زمین برابر با دو هزار رأی است.

بازیکنان انتخاب می‌کنند که با زمین خود چه کنند. مالکان، توکن‌ها را در کیف پول‌های رمز ارزی خود ذخیره می‌کنند و با توکن‌های MANA در بازار دسنترالند کالاهای ضروری را خریداری می‌کنند. علاوه‌براین، در بازار، شرکت‌کنندگان می‌توانند توکن‌های LAND را مدیریت یا مبادله کنند. تمامی تراکنش ها از طریق بلاک چین اتریوم اجرا و ثبت می‌شود.

دسنترالند فضای بازی آنلاین و فناوری بلاکچین را ترکیب می‌کند. کنترل تمام قوانین در اختیار بازیکنان است و دارندگان توکن سیاست‌های بازی را تعیین می‌کنند. هدف اولیه تشکیل یک واقعیت مجازی غیرمتمرکز بود، اما در عمل، Decentraland به یک بازار عظیم NFT تبدیل شده است.

پروتکل Decentraland در سه سطح با استفاده از قراردادهای هوشمند اتریوم ساخته شده است. در لایه اجماع، مالکیت LAND ردیابی و مدیریت می‌شود. لایه محتوای زمین، محتوای دنیای مجازی Decentraland را نمایش می‌دهد. در لایه زمان واقعی، شرکت‌کنندگان با یکدیگر تعامل دارند.

به طور خلاصه، Decentraland یک بازی غیرمتمرکز و یک پلتفرم واقعیت مجازی سه بعدی است که در آن بازیکنان مالک زمین هستند و می‌توانند بی‌نهایت محصول دیجیتال خلق می‌کنند. نرم‌افزار سازمان غیرمتمرکز (DAO) در هسته مرکزی این پلتفرم قرار دارد و حکومت در دستان جامعه است. از طریق توکن بومی MANA، بازیکنان در هر پیشنهادی برای مدیریت و بهبود اکوسیستم، سیستم حراج و سیاست‌های درون بازی سهیم هستند.

بنیانگذاران Decentraland چه کسانی هستند؟

دسنترالند توسط Ariel Meilich و Esteban Ordano تأسیس شد. گرچه هر دو از سمت‌های اصلی پروژه کنار رفته‌اند، اما همچنان در کنار Decentraland به عنوان مشاور کار می‌کنند.

آریل میلیچ قبلاً بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ نقش سرپرست پروژه Decentraland را بر عهده داشت و یک کارآفرین سریالی است که چندین استارت‌آپ دیگر از جمله یک آژانس ترجمه آنلاین و یک پلت فرم CRM را تأسیس کرده است. علاوه‌براین او به عنوان یک تحلیلگر در Charles River Ventures (یک صندوق سرمایه‌گذاری برجسته سیلیکون ولی) فعالیت داشته است. Esteban Ordano رئیس بخش فناوری Decentraland بود. او سابقه طولانی و متنوعی در فضای رمز ارزی دارد. Esteban Ordano به عنوان یکی از بنیانگذاران Zeppelin Solutions (یک شرکت زیرساخت فناوری بلاک چین) نیز شناخته می‌شود.

چه عاملی دیسنترالند را منحصربفرد می‌کند؟

Decentraland برای افرادی ساخته شده است که به دنبال یک رسانه هنری جدید، فرصت تجاری یا منبع سرگرمی هستند. در مجموع، دنیای بازی Decentraland به ۹۰۶۰۱ قطعه LAND تقسیم می‌شود که هر کدام توسط یک توکن غیرقابل تعویض ERC-721 بازنمایی می‌شود. هر LAND دقیقاً ۱۶ متر در ۱۶ متر (۲۵۶ متر مربع) است و در یک مختصات خاص در متاورس یافت می‌شود.

اگرچه دارندگان LAND آزادند که زمین خود را به هر روش دلخواهی توسعه دهند، بیشتر Metaverse به طور گسترده به چندین منطقه تقسیم می‌شود که هر کدام اندازه و موضوع متفاوتی دارند. این مناطق از طریق خرید و فروش‌های جمعی و انفرادی برای توکن‌های MANA ایجاد شده‌اند و قطعات LAND در این مناطق قابل معامله نیستند.

ذخیره در گردش Decentraland (MANA) چقدر است؟

تا ژانویه ۲۰۲۱، ۱.۴۹ میلیارد توکن MANA ذخیره این پلتفرم را تشکیل می‌داد. این رقم معادل حدود ۶۸ درصد از کل ذخیره فعلی (۲.۱۹ میلیارد) توکن MANA است. مجموع عرضه اولیه توکن ۲.۸ میلیارد MANA تعیین شده بود، اما به دلیل سوختن بیش از ۶۰۰ میلیون مانا در نتیجه مزایده LAND، ذخیره کل کاهش یافته است.

البته علاوه‌براین طیف وسیعی از مکانیسم‌های سوزاندن توکن و کاهش ذخیره در گردش ‌MANA در قرارداد‌های هوشمند این پلتفرم تعریف شده است تا ارزش توکن حفظ شود. از جمله این مکانیسم‌ها می‌توان به کاهش ۲.۵ درصدی MANA در معاملات بازار Decentraland اشاره کرد.

در مجموع، ۴۰ درصد از عرضه MANA در طول عرضه اولیه توکن در سال ۲۰۱۷ (ICO) فروخته شد. علاوه‌براین، ۲۰ درصد برای تشویق جامعه محفوظ بود، ۲۰ درصد به تیم توسعه و سایر مشارکت‌کنندگان اولیه اختصاص یافت و ۲۰ درصد باقی مانده در اختیار Decentraland قرار گرفت.

امنیت شبکه دسنترالند

MANA یک توکن ERC-20 است و به عبارتی مبادلات بازی تحت میزبانی شبکه اتریوم انجام می‌شود، بنابراین تضمین امنیت تراکنش‌های این اکوسیستم بر عهده اعتباردهنده‌های شبکه اتریوم است. همانطور که می‌‌دانید شبکه اتریوم تراکنش‌ها را بر اساس مکانیزم اثبات-سهام (PoS) اعتبارسنجی می‌کند و میزبان هزاران پروژه غیرمتمرکز رمز ارزی است. می‌توان گفت که امنیت Decentraland با امنیت بلاک چین اتریوم برابر است.

MANA , دسنترالند ,

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما