• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۷ دی ۱۴۰۱
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

آزادسازی توکن به فرایندی اطلاق می‌شود که در آن توکن‌های سرمایه‌گذاران یا تیم پروژه پس از طی مدت معین از دوره‌ای سرمایه‌گذاری طبق برنامه آزادسازی، از قفل در آمده و آماده انتقال/فروش می‌شود.

تیم هر پروژه با دقت توکنومیک (tokenomics) -اقتصاد توکنی – خود را برنامه‌ریزی می‌کند تا از فشار بیش از حد فروشندگان در طول فرایند آنلاک و کاهش قیمت توکن خود جلوگیری کند. معمولا سرمایه‌گذاران توکن‌ها را با قیمت بسیار نازل‌تری نسبت به عموم مردم خریداری کرده‌اند.

تیم پروژه از چندین روش برای باز کردن قفل آینده تنظیم می‌کند تا از خرابی جلوگیری کند:

▪ Cliff: در این حالت، توکن‌های سرمایه‌گذاران/تیم پس از طی مدت زمان مشخصی آزاد می‌شود. به این مدت انتظار، cliff گفته می‌شود.

▪ vesting: دوره توزیع یا آزادسازی توکن. برای مثال، ۵ درصد از توکن‌ها در هر ماه منتشر می‌شود. رایج‌ترین شکل vesting، آزادسازی خطی است؛ در این حالت، نرخ آزادسازی ثابت است.

بیشتر بخوانید: تفاوت توکن و کوین چیست؟ تفاوت توکن و آلت کوین چیست؟

گام به گام تا کسب درآمد از آنلاک کردن توکن

آنلاک تریدینگ (Shorting Token Unlock) استراتژی زمانی است که یک معامله‌گر قبل از آنلاک شدن توکن موقعیت فروش (short) باز می‌کند تا از کاهش قیمت سود ببرد. اطلاعات مربوط به باز کردن قفل توکن را می‌توان در وایت پیپر پروژه و Tokenomics که به صورت عمومی در دسترس هستند، یافت. همچنین یک منبع اینترنتی Vestlab وجود دارد که در آن می‌توان اطلاعات مربوط به توکن‌های آنلاک نشده را در یک جدول مشاهده کرد.

آزادسازی توکندر ادامه به عواملی که می‌تواند باعث کاهش قابل توجه قیمت پس از بازگشایی توکن شود، اشاره می‌کنیم:

▪ قیمت ورودی پایین برای سرمایه‌گذاران و حاشیه سود جاری بالا در لحظه بازگشایی توکن.

▪ نقدینگی ضعیف جفت ارز معاملاتی و تعداد کم سفارش خرید.

▪ حجم زیاد بازگشایی توکن در برابر ارزش بازار.

▪ وجود «فلیپر» بین سرمایه‌گذاران – فلیپر افرادی هستند که به دنبال سرمایه‌گذاری نیستند و با خرید و فروش کسب سود می‌کنند.

مثال‌های زیادی وجود دارد که حاکی از آن است که پس از آنلاک شدن، قیمت توکن پروژه‌ها بسیار افت می‌کند. به عنوان مثال، در فوریه ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاران توکن GLMR بلافاصله بعد از آنلاک شدن این توکن، ۱۰۰ میلیون توکن در کیف پول خود دریافت کردند که ارزش آن برابر با ۴۰۰ میلیون دلار بود اما قیمت این توکن ظرف یک ساعت ۳۰ درصد کاهش یافت، در حالی که همه سرمایه‌گذاران می‌توانستند با باز کردن موقعیت‌های فروش قبل از آنلاک شدن توکن‌ها سود ببرند.

آنلاک کردن توکن

در ادامه تعدادی از اقداماتی را مشاهده می‌کنید که در راستای نحوه استفاده از یک استراتژی ساده در رابطه با آنلاک کردن توکن در معاملات می‌شود استفاده کرد:

▪ به Vestlab.io بروید و هر توکنی را که به زودی قفل آن باز می‌شود انتخاب کنید.

۴

▪ بررسی کنید که آیا مارجین و/یا معاملات آتی برای توکن موجود است یا خیر. اگر نه، انجام تمام اقدامات بعدی منطقی نخواهد بود.

▪ داده‌های آماری را مطالعه کنید – حجم بازگشایی تعداد توکن، نوع سرمایه‌گذاران و قیمت خرید آن‌ها، نقدشوندگی جفت معاملات و تراکم سفارشات معاملاتی.

▪ نحوه واکنش قیمت توکن به قفل‌های قبلی را تجزیه و تحلیل کنید.

▪ صرافی را برای معامله انتخاب کنید، با محدودیت‌های Stop Loss و Take Profit یک موقعیت فروش باز کنید.

از آنجایی که همه رمزارزها در وب‌سایت Vestlab.io فهرست نشده‌اند، می‌توانید به تنهایی یک پلتفرم با معاملات آتی یا مارجین پیدا کنید، هر توکن موجود را انتخاب کنید و اسناد آن توکن را برای باز کردن قفل آن در آینده بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه در بازار نزولی سود کنیم؟ آموزش معاملات شورت (Short)

▪ از دیگرعواملی که باید در نظر گرفته شود، موقعیت‌های مربوط به فورس ماژور است که به دلیل آن ممکن است قیمت توکن به بازگشایی بزرگ واکنش نشان ندهد. این شرایط می‌تواند یک بازارساز قوی، ایمان سرمایه‌گذاران به پروژه یا عدم تمایل ساده به فروش سکه باشد.

به عنوان مثال، در ۱۳ نوامبر، ۱۰.۸ میلیون WBT (توکن بومی صرافی WhiteBIT) برای شرکت‌کنندگان در فروش خصوصی منتشر شد. ارزش توکن‌های باز شده در آن زمان ۵۰ میلیون دلار بود و دفترچه سفارش برای پوشش دادن همه فروشندگان کافی نبود. با این وجود، قیمت توکن از افت مورد انتظار اجتناب کرد، زیرا سرمایه‌گذاران نمی‌خواستند توکن‌های خود را بفروشند.

آنلاک ترید

 

جمع‌بندی

در این مطلب خواندیم که چگونه می‌توان از آنلاک کردن یا آزادسازی توکن‌ها کسب درآمد کرد. بنابراین، Shorting Unlocks یک استراتژی چالش‌برانگیز است که به تجربه گسترده ارزهای دیجیتال، توانایی‌های تحلیلی قوی، دانش عملی در مورد معاملات آتی و مارجین و همچنین به استفاده از سفارش‌های ویژه برای کاهش ریسک نیاز دارد.

source

توکن ,

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما