• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

بررسی ویژگی‌­های صرافی نوبیتکس

نوبیتکس یکی از برترین صرافی­‌های رمزارزی در ایران است که اکنون به مدت ۵ سال در حال فعالیت است. در این مقاله مهم‌ترین ویژگی­‌های یک صرافی رمزارزی را در مورد نوبیتکس مورد بررسی قرار خواهیم داد. لطفا با ادامه این مطلب همراه باشید.

تاریخچه نوبیتکس

نوبیتکس در سال ۱۳۹۶ پس از انجام تحقیقات اولیه و سنجش میزان نیاز بازار، توسط تیم نوبیتکس راه‌­اندازی شده و کار خود را آغاز کرد. نوبیتکس از ترکیب سه واژه “نو”، “بیت” و “اکس” (به معنای اکسچنج) تشکیل شده است. نوبیتکس هدف خود را فراهم نمودن بستری امن، سریع و آسان جهت خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتالی عنوان کرده است. این بستر به عنوان واسطه‌­ای میان خریداران و فروشندگان، امنیت معاملات و وصول دارایی­‌های مبادله شده را تضمین می­‌کند.

جفت ارزهای قابل مبادله در نوبیتکس

صرافی نوبیتکس از ۲۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می­‌کند. این رمزارزها با ارزهای پایه­‌ی تومان و دلار تتر قابل مبادله هستند. برخی از مهم‌ترین رمزارزهای قابل مبادله در نوبیتکس بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، بایننس کوین و ریپل است. لیست رمزارزهای قابل مبادله در این پلتفرم از طریق این پیوند قابل مشاهده خواهد بود.

امنیت نوبیتکس

تاریخ رمزارزها و صرافی‌­های متمرکز، با تعداد زیادی از اخبار هک و سرقت‌­های آنلاین گره خورده است. هرچند که تا کنون گزارشی از هک یا سرقت صرافی­‌های متمرکز ایرانی منتشر نشده است اما این خطر به صورت بالقوه، همیشه یک سرویس آنلاین را تهدید می­‌کند.

نوبیتکس بابت نحوه انتقال دیتا از وب‌سایت Qualys.com نشان امنیتی با درجه کیفی A+ دریافت کرده است. ویژگی­‌های امنیتی پلتفرم نوبیتکس عبارتند از:

– امنیت انتقال داده‌­ها به کمک تکنولوژی­‌های HTTP2 و Session Resumption
– محافظت از دارایی‌­های دیجیتالی کاربران و استفاده از روش ذخیره‌­سازی سرد
– کاهش ریسک بلوکه شدن دارایی کاربران از طریق سرورهای مستقر در ایران

همچنین اطلاعات مربوط به بخش امنیتی حساب کاربری نوبیتکس، شناسایی دو عاملی، تاریخچه لاگین و تغییر گذرواژه عنوان شده است. جزییات بیشتر در ارتباط با مسائل امنیتی وب‌سایت نوبیتکس از طریق این پیوند قابل دسترسی است.

هزینه‌­ها در نوبیتکس

کارمزد معاملات در نوبیتکس با نرخ­‌های متفاوتی در جریان است. کمترین میزان کارمزد برای مبادلات با ارزشی بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان در ماه، معادل ۰.۲% و بیشترین میزان کارمزد برای مبادلات با ارزشی کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه، معادل ۰.۳۵% است. همچنین معاملات در بازارهای حرفه‌­ای نوبیتکس با حداقل ۰.۱% و حداکثر ۰.۱۵% انجام می­‌شود. جزییات مربوط به کارمزد، حداقل میزان قابل برداشت و هزینه واریز و برداشت در نوبیتکس را می­‌توانید از طریق این پیوند دنبال کنید.

پشتیبانی نوبیتکس

چهار مسیر برای پشتیبانی از کاربران نوبیتکس در نظر گرفته شده است.

– بخش سوالات متداول و پاسخ به پرسش‌­های پرتکرار
– راهنمایی پشتیبانی آنلاین و چت آنلاین
– کانال اطلاع رسانی در تلگرام
– تماس با بخش اداری

برای تماس با بخش پشتیبانی وب­‌سایت نوبیتکس می‌­توانید از طریق این لینک اقدام نمائید.

بخش تست­نت نوبیتکس

بخش تست­نت نوبیتکس، یک محیط شبیه­‌سازی شده از پلتفرم اصلی اکسیر است. این محیط به منظور آشنایی با سرویس­‌های پلتفرم، تست API ها و آشنایی با نحوه خرید و فروش در بازار اکسیر و … راه­‌اندازی شده است. مهم‌ترین ویژگی­‌های بخش تست­نت عبارتند از:

– در این بخش نیازی به تکمیل اطلاعات و احراز هویت وجود ندارد.
– کلیه دارایی­‌ها مجازی بوده و امکان واریز و برداشت وجود نخواهد داشت.
– پس از ثبت­‌نام حساب کاربر با دارایی مجازی شارژ خواهد شد.
– محیط تست­نت کاملا منطبق با محیط اصلی وب‌سایت نوبیتکس است.
– برای پرهیز از اشتباهات احتمالی پسوند دامنه این محیط با واژه testnet آغاز می‌­شود.

به کاربران محترم توصیه می­‌کنیم در صورت عدم آشنایی با نحوه صحیح مبادله، ابتدا مطالب و ویدئوهای آموزشی را مشاهده کرده و سپس از این بخش برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه ترید بهره برند. بعد از آشنایی کامل با نحوه ثبت سفارش و استفاده از پلتفرم نوبیتکس، به راحتی می‌­توانید حساب خود را با موجودی واقعی شارژ کرده و معاملات خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید

معرفی صرافی اکسیر، بررسی نقاط ضعف و قوت Exir

کیف پول نوبیتکس

نوبیتکس در زمان نگارش این مطلب، از ۲۰ رمزارز مختلف پشتیبانی به عمل می­‌آورد. بنابراین کاربران این صرافی می­‌توانند از قسمت “کیف‌­های من”، به واریز، برداشت و بروزرسانی موجودی این رمزارزها اقدام نمایند. البته همان­طور که قبلا نیز یادآور شده‌­ایم، کیف پول­‌های تعلق گرفته به کاربر در یک صرافی متمرکز، با کیف پول­‌های واقعی رمزارزی متفاوت است. در یک کیف پول رمزارزی، کنترل کلیدهای خصوصی هر رمزارز در اختیار کاربر است اما اختیار کلیدهای خصوصی یک رمزارز در کیف پول­‌های یک اکسچنج متمرکز، در دست همان صرافی است.

رابط کاربری در وب­‌سایت نوبیتکس

وب­‌سایت نوبیتکس از یک رابط کاربری بسیار ساده و زیبا برخوردار است. منوی کاربری شامل موارد حسابداری، واریز ریالی، برداشت، افزودن کارت، تراکنش­‌ها، کیف­‌های من، سفارشات باز، بازارهای اصلی، بازارهای حرف‌ه­ای، پروفایل، تاریخچه و امنیت می­‌شود. هر سرفصل به سادگی گویای محتوای همان بخش است و مشاهده محتوای هر بخش، اغلب کاربران را از تماس­‌های غیرضروری با بخش پشتیبانی بی­‌نیاز می‌­کند.

فرآیند احراز هویت در نوبیتکس

احراز هویت در صرافی­‌های متمرکز برای تمام کاربران یک بخش ضروری است. این مسئله جهت جلوگیری از اقدامات غیرقانونی نظیر پولشویی و سایر موارد غیرقانونی انجام می­‌شود. البته این موضوع صرفا مربوط به صرافی­‌های ایرانی نمی­‌شود و سال­‌هاست که انجام احراز هویت (KYC) تبدیل به یک مسئله عادی در تمام صرافی­‌های متمرکز دنیا شده است. به خاطر داشته باشید که تنها پس از انجام فرآیند احراز هویت و تکمیل اطلاعات حساب کاربری، امکان انجام مبادلات در صرافی نوبیتکس وجود خواهد داشت.

نقاط قوت نوبیتکس

پلتفرم نوبیتکس از تمام جهات، یکی از بهترین بسترهای مبادلاتی رمزارزی در ایران است. در این بخش به مهم‌ترین نقاط قوت این پلتفرم اشاره شده است.

– داشتن تیم متخصص و مجرب
– پشتیبانی قوی
– پلتفرم مبادلاتی با کاربردی ساده و زیبا
– اپلیکیشن موبایل اندروید
– رعایت مسائل امنیتی در حد استاندارد
– پشتیبانی از رمزارزهای شناخته شده
– کارمزد و هزینه‌­های مناسب
– فعالیت مناسب در شبکه­‌های اجتماعی
– دسترسی به مستندات API
– ارائه نسخه تست­نت جهت جلوگیری از ریسک­ برای کاربران تازه وارد
– سرعت بارگذاری بسیار سریع صفحات وب‌سایت

نقاط ضعف نوبیتکس

– استفاده از سرفصل­‌های زیاد در بخش منو و حساب کاربری

نوبیتکس به عنوان یک پلتفرم مبادلات رمزارزی در مقایسه با سایر اکسچنج‌­های رمزارزی ایرانی، توانسته بسیار پرقدرت و با نقاط ضعف بسیار محدودی ظاهر شود. تنها مسئله­‌ای که ممکن است کمی باعث سردرگمی کاربر شود، تعداد زیاد سرفصل‌­های بخش منوی کاربری است.

شبکه‌­های اجتماعی نوبیتکس

اینستگرام

تلگرام

لینکدین

توئیتر

مسئولیت پذیری کاربران رمزارزها

فعالیت در پلتفرم­‌های مبادلاتی رمزارزی، اساسا یک اقدام پر ریسک به حساب می­‌آید. لطفا قبل از هرگونه اقدام به خرید و فروش، اطلاعات خود را در این زمینه بروز کرده و از انجام مبادله بر اساس سفارش دیگران خودداری کنید. این مقاله صرفا برای افراد آشنا به حوزه رمزارزها تهیه شده و به هیچ عنوان نباید به عنوان یک مشاوره مالی در نظر گرفته شود.

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما