• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

– کیف پول اتمیک
– امنیت
– نسخه‌­های موجود برای نصب اتمیک
– راه‌­اندازی و نصب اتمیک برای ویندوز
– راه‌­اندازی یک کیف پول جدید
– بازیابی یک کیف پول از طریق نرم ­افزار اتمیک
– نکته مهم قبل از استفاده از کیف پول اتمیک
– ویژگی­‌های کیف پول اتمیک
– خلاصه­‌ای از این نوشته

کیف پول ارز دیجیتال، یک نرم ­افزاری­ست که از بلاکچین برای ذخیره، ارسال، دریافت و انجام مبادلات رمزارزی استفاده می­‌کند. در این نوشته تصمیم داریم کیف پول اتمیک را معرفی کرده و نحوه راه­‌اندازی و استفاده از آن را شرح داده و ویژگی‌­های آن را بیان کنیم. لطفا قبل از استفاده از کیف پول اتمیک، ابتدا این مطلب را به صورت کامل بخوانید. بعد از اینکه از درک کامل این نوشته اطمینان حاصل کردید، نسبت به آزمایش و تست کیف پول اتمیک خود اقدام نمایید.

کیف پول اتمیک

اتمیک یک کیف پول رمزارزی زیبا و پرطرفدار است که رابط کاربری ساده و جذاب آن باعث استفاده هزاران نفر از کاربران رمزارزها از این کیف پول شده است. تقریبا تمام رمزارزهای شناخته شده که در رتبه­‌های بالای مارکت قرار دارند، توسط این کیف پول پشتیبانی می­‌شود.

امنیت

قبل از استفاده از کیف پول ارز دیجیتال یا همان رمزارزها، نکته مهمی در مورد حفظ امنیت دارایی­‌های رمزارزی وجود دارد که حتما باید در نظر گرفته شود. برخلاف دارایی­‌های سنتی (مثل پول نقد و سایر دارایی­‌های بانکی)، رمزارزها با استفاده از برنامه‌های اپن سورس (متن-باز) کار می­‌کنند. این به آن معنا­ست که دارایی­‌های رمزارزی توسط هیچ نهاد یا سازمان متمرکزی کنترل نمی­‌شود و مدیریت کامل این دارایی­‌ها با شخص کاربر است. بنابراین برای محافظت از دارایی‌­های خود باید تمام نکات امنیتی را مد نظر قرار دهید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که مهم ترین نکته برای حفظ امنیت دارایی، محافظت از کلیدهای خصوصی و عبارت­‌های بازیابی یک کیف پول رمزارزی­ست. بنابراین ابتدا از صحت اطلاعات یادداشت شده یا ذخیره شده خود (که توسط کیف پول ارائه می­‌شود) مطمئن شوید. سپس آن‌ها را در محیطی امن نگهداری کنید. به این ترتیب در صورتی ­که به هر دلیلی دسترسی به کیف پول خود را از دست بدهید می­‌توانید از طریق نسخه پشتیبان، کیف پول خود را بازیابی کنید و مجددا به دارایی‌­های خود دست یابید.

نسخه­‌های موجود برای نصب اتمیک

همان­طور که در تصویر می­‌بینید، نسخه­‌های متعددی از کیف پول اتمیک برای کاربران وجود دارد. با انتخاب گزینه دانلود (در سمت راست بالاترین نقطه تصویر) نسخه­‌های قابل دانلود به همراه جزییات مربوط به به ­روزرسانی­‌های نرم­ا­افزار اتمیک نمایش داده می­‌شود. این نسخه­‌ها شامل Windows، MacOS، Ubuntu، Debian، Fedora، نسخه اندروید و iOS می‌­شود.

راه­‌اندازی و نصب اتمیک برای ویندوز

با انتخاب گزینه ویندوز نرم­ افزار اتمیک با پسوند .exe در درایو مورد نظر دانلود شده و با کلیک بر روی گزینه install نصب خواهد شد. صفحه اصلی اتمیک با دو گزینه New Wallet و Restore from Backup همراه است. برای ایجاد یک کیف پول جدید گزینه اول و برای بازیابی کیف پول قدیمی خود می­‌توانید از گزینه دوم استفاده نمایید.

راه‌­اندازی یک کیف پول جدید

بعد از انتخاب گزینه اول، پنجره‌­ای برای تنظیم پسورد (و تکرار آن) باز می­‌شود.

– پسورد خود را انتخاب کنید.
– پسورد خود را مجددا وارد نمایید.
– روی Set Password کلیک کنید.

ابتدای صفحه بارگزاری شده جدید، حاوی پیامی­ست که می­‌گوید: “لطفا این ۱۲ کلمه را یادداشت کرده و در جای مطمئنی نگهداری کنید. به این ترتیب هر زمانی قادر به بازیابی کیف پول خود خواهید بود.”

کیف پول جدید شما به همین سادگی ساخته شد. اکنون نسخه دسکتاپ کیف پول اتمیک در اختیار شما است.

بازیابی یک کیف پول از طریق نرم ­افزار اتمیک

اگر تصمیم دارید از کیف پولی که قبلا ایجاد کرده‌­اید و عبارات بازیابی آن را در دست دارید استفاده نمایید، می­‌توانید از گزینه Restore From Backup استفاده کنید.

– گزینه Restore From Backup را انتخاب کنید.
– عبارت ۱۲ کلمه‌­ای خود را به دقت و بدون غلط املایی وارد کنید.
– پسورد انتخابی خود را وارد نمایید.

مراحل انجام بازیابی کیف پول نیز به همین راحتی صورت می‌­پذیرد. اگر تمام مراحل ذکر شده را به ترتیب و با دقت انجام داده باشید، کیف پولی و موجودی دارایی‌­های خود را (که قبلا ایجاد کرده‌­اید)، در این مرحله قابل رویت خواهد بود.

نکته مهم قبل از استفاده از کیف پول اتمیک

اگر از گزینه راه‌­اندازی یک کیف پول جدید استفاده کرده‌­اید و قصد استفاده از آن را دارید پیشنهاد می­‌کنیم قبل از واریز وجه، ابتدا به این نکته توجه کنید که کیف پول‌­های رمزارزی از بلاکچین برای ارسال و دریافت وجه استفاده می‌­کنند و تراکنش­‌های بلاکچین غیر قابل برگشت خواهند بود. بنابراین قبل از به ­کارگیری اتمیک برای حفظ دارایی­‌های خود می‌­توانید از صحت کارکرد این کیف پول و نسخه پشتیبانی که تهیه کرده‌­اید مطمئن شوید.

– بعد از نصب برنامه و یادداشت عبارت ۱۲ کلمه­‌ای بازیابی، “کمترین میزان ممکن” را به یکی از دارایی­‌های خود ارسال کنید.
– کیف پول اتمیک را از کامپیوتر خود پاک (uninstall) کنید.
– کیف پول اتمیک را مجددا نصب کنید.
– از گزینه Restore From Backup برای وارد کردن ۱۲ واژه بازیابی استفاده کنید.
– پسورد انتخابی خود را وارد کنید.

اگر تمام مراحل را به دقت و بدون مشکل انجام داده باشید، کیف پولی که در مرحله قبل ایجاد کرده بودید به همراه موجودی انتقال داده شده، قابل رویت خواهد بود. اکنون می‌­توانید با خاطری آسوده از کیف پول خود استفاده نمایید.

ویژگی­‌های کیف پول اتمیک

کیف پول

بعد از نصب و راه‌­اندازی برنامه اتمیک صفحه اصلی این کیف پول یک لیست نسبتا کامل از مهمترین رمزارزهای مارکت را در اختیار کاربر قرار می­‌دهد. با کلیک بر هر یک از رمزارزها امکان ارسال و دریافت آن رمزارز فراهم می­‌شود.

اکسچنج

گزینه اکسچنج امکان مبادله رمزارزها به یکدیگر را در اختیار کاربر قرار می‌­دهد. با استفاده از این گزینه کاربر می‌­تواند هر رمزارزی را در هر زمانی به یک رمزارز دیگر تبدیل نماید.

خرید رمزارز

با استفاده از این گزینه می­‌توان رمزارزهای مورد نظر را از طریق کارت بانکی (در حال حاضر ۱۸ واحد پولی) خرید کرد.

تاریخچه خرید

این بخش جزییات مربوط به خرید رمزارزها توسط کارت بانکی کاربر را نمایش می­‌دهد.

استیک کردن

بخش استیکینگ به کاربر اجازه می­‌دهد که دارایی‌­های رمزارزی خود را (در حال حاضر ۱۳ دارایی) استیک کرده و در قبال آن سود دریافت کند. سود دریافتی برای هر یک از این دارایی­‌ها متفاوت است. رمزارزهایی مثل Ziliqa، Cardano و Polkadot در این لست قرار دارند.

تنظیمات

بخش تنظیمات خود شامل چهار قسمت است.

– Membership: عضویت، برای کاربرانی مورد استفاده قرار می­‌گیرد که دارایی­‌های AWC-BNB را در حساب خود داشته و اصطلاحا آن‌ها را هولد کرده‌­اند. دریافت Cashback از طریق ۵ آپشن­ با درصد­های مختلف امکان­ پذیر است.

– Buy AWC: این گزینه برای خرید توکن Atomic Wallet Coin (AWC) مورد استفاده قرار می­‌گیرد. در حال حاضر تنها با داشتن توکن BNB می‌­توان برای خرید این توکن اقدام نمود.

– Security: این بخش برای تغییر پسورد مورد استفاده قرار می­‌گیرد. برای این­کار ابتدا باید پسورد قبلی خود را وارد کنید. سپس باید پسورد جدیدی که مدنظر شما قرار دارد را وارد کنید. این کار را دوباره تکرار کرده و گزینه Change Password را انتخاب کنید.

– Private Keys: اطلاعات این بخش حساس و مهم است. بنابراین بعد از وارد کردن پسورد خود امکان دریافت کلیدهای خصوصی و عمومی مربوط به هر رمزارز به صورت مجزا به کاربر نمایش داده خواهد شد.

پشتیبانی

در صفحه مربوط به پشتیبانی، ابتدا با لینک دانلود آخرین نسخه کیف پول اتمیک روبرو می­‌شوید. در ادامه پیوندهایی برای اطلاعات عمومی مربوط به کیف پول، ایمیل پشتیبانی، چت با بخش پشتیبانی و ویدئوهای آموزشی وجود دارد. در پایان صفحه یک Anonymous Atomic ID وجود دارد که در صورت فعال بودن چک باکس، اطلاعات مربوط به خطاهای احتمالی برنامه را به صورت ناشناس برای توسعه­ دهندگان ارسال می­‌کند.

شبکه­‌های اجتماعی کیف پول اتمیک

تلگرام
رددیت
توییتر
فیس­بوک

بیشتر بخوانید

کیف پول کوینومی (Coinomi) را چگونه نصب کنیم؟

اتمیک یک کیف پول نرم ­افزاری رمزارزی­ست که با منویی زیبا و کاربردی آسان، انتخاب بسیار مناسبی برای کاربران ارزهای دیجیتالی (رمزارزها) خواهد بود. همچنین استفاده از این کیف پول و کار کردن با بخش‌­های مختلف این برنامه، به هیچ وجه نیاز به داشتن دانش فنی ندارد. امکان ذخیره، ارسال، دریافت و مبادلات دارایی‌­های رمزارزی کاربر از طریق Atomic Wallet به راحتی وجود خواهد داشت.

نرم ­افزار اتمیک، یک کیف پول ساده و کاربرپسند است که ویژگی­‌های لازم برای کاربران رمزارزها را فراهم کرده است. اگر شما نیز از طرفداران رمزارزها هستید نظر خود را در رابطه با این کیف پول با ما در میان بگذارید. به نظر شما چه ویژگی دیگری می­‌تواند به این کیف پول اضافه شود؟

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما