• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

شبکه OMG که قبلاً به نام OmiseGo شناخته میشد، یک شبکه لایه دوم است که در راستای افزایش مقیاس‌پذیری بلاک چین اتریوم طراحی و ساخته شده است. به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیری اتریوم، شبکه OMG به گونه‌ای طراحی شده است که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های ETH و ERC-20 را به طور قابل‌توجهی سریع‌تر و ارزان‌تر از تراکنش مستقیم در شبکه اتریوم تبادل کنند.

این شبکه مبتنی بر یک راه‌حل جدید مقیاس‌پذیری به نام MoreViable Plasma است که از معماری زنجیره جانبی برای گروه‌بندی چندین تراکنش خارج از زنجیره در یک دسته استفاده می‌کند. یک دسته از تراکنش‌ها می‌تواند به عنوان یک تراکنش واحد در شبکه اتریوم تأیید شود. این فناوری قابلیت آن را دارد که توان پردازشی اتریوم را به هزاران تراکنش در ثانیه (TPS) برساند.

اقتصاد شبکه OMG توسط توکن ابزاری OMG مدیریت می‌شود، که می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های پرداخت هزینه‌ها در شبکه OMG مورد استفاده قرار گیرد. کاربران در ازای به اشتراک گذاشتن این توکن پاداش دریافت می‌کنند و امنیت شبکه را ارتقا می‌دهند.

برای دریافت سیگنال OMG کلیک کنید!

تحلیل هفتگی قیمت OMG در تاریخ ۳۱ خرداد

سویه صعودی اخیر بازار رمز ارزها، بر معاملات توکن OMG نیز موثر بوده است. اما میتوان گفت که تاثیر این سویه صعودی در بازار OMG ملایم‌تر بوده است. قیمت این توکن طی ۱۰ روز اخیر در یک محدوده تعادلی واقع شده است و نوسان چندانی را نشان نمی‌دهد. هرچند طی دو روز اخیر که حجمه تقاضا در بازار رمز ارزها شدت گرفته، این توکن نیز رشدی ۷ درصدی را تجربه کرده است. اما همچنان خریداران نتوانستند از مقاومت کلیدی این محدوده تعادلی عبور کنند.

تحلیل هفتگی قیمت OMG

همانطور که در نمودار روزانه تغییرات قیمت OMG مشاهده می‌کنید، در حال حاضر این توکن در محدوده قیمتی ۰.۵۶۶ معامله می‌شود. این سطح دقیقا سطح مقاومت دوره تعادلی ۱۰ روز اخیر است. بنابراین می‌توان گفت همچنان فرصت مناسبی برای ورود به بازار ایجاد نشده است. رقابت خریداران و فروشندگان در نهایت باید باعث شود که قیمت از این مقاومت عبور کرده یا سویه اصلاحی در پیش بگیرد. البته می‌توان حدس زد که اگر روند صعودی کل بازار رمز ارزها ادامه یابد، این مقاومت شکسته خواهد شد و افزایش قیمت با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت. چرا که مقاومت موثری تا سطح ۰.۶۶۳ دلاری وجود ندارد.

برای ورود به معامله خرید، بسته شدن یک کندل در بالای ۰.۵۸ دلار می‌تواند نشانه قدرتمندی محسوب شود. اما در صورت کاهش قیمت، حمایت کلیدی در سطح  ۰.۵۲۴ دلاری واقع شده است. این سطح می‌تواند بهترین موقعیت برای ورود به معاملات خرید باشد.

بنیانگذاران شبکه OMG چه کسانی هستند؟

شبکه OMG در حال حاضر متشکل از ۵۰ کارمند است که در سراسر جهان پراکنده شده‌اند. این شرکت توسط Vansa Chatikavanij متولد تایلند تاسیس شد و به عنوان یک شرکت تابعه از SYNQA (یک شرکت فین‌تک مستقر در تایلند که قبلا به عنوان هلدینگ Omise شناخته می‌شد) فعالیت می‌کند.

Vansa Chatikavanij به عنوان بنیانگذار، مدرک کارشناسی ارشد خود را در زمینه علوم زمین و محیط زیست در دانشگاه کلمبیا نیویورک دریافت کرد. پس از آن، نقش مشاوره در موسسات مالی برجسته از جمله شرکت مالی بین‌المللی (IFC) و گروه بانک جهانی را بر عهده داشته است. پس از این تجربیات بود که در سال ۲۰۱۷ شبکه OMG (در آن زمان OmiseGo) را تاسیس کرد.

چه عاملی شبکه OMG را منحصربفرد می‌کند؟

بنیان‌گذاران شبکه OMG معتقدند که موانع قابل‌توجهی که باعث کاهش سرعت و افزایش هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم می‌شوند باید برطرف شوند تا صاحبان تمام کسب و کارها بتوانند محصولات و برنامه‌های خود را بر مبنای این شبکه طراحی و اجرا کنند.

به این ترتیب، پروژه شبکه OMG برای کمک به بهینه‌تر شدن شبکه اتریوم و رونق بیشتر کسب‌وکارها و پروژه‌های رمز ارزی ساخته شده است. از طرفی پروژه‌هایی که می‌خواهند در عین توسعه خدمات خود در روند کاهش مصرف انرژی حفظ محیط زیست فعالیت کنند، قطعا اهمیت کاهش مصرف انرژی برای اعتباردهی به تراکنش‌ها را درک می‌کنند. شبکه جانبی می‌تواند مصرف برق را تا ۹۹ درصد کم کند و هزینه‌ها را تا حدود دو سوم کاهش دهد. این در حالی است که امنیت تبادل دارایی‌ها همچنان توسط شبکه اصلی اتریوم تضمین می‌شود.

این پلتفرم به واسطه ۲۵ میلیون دلار بودجه بدست آمده از عرضه اولیه توکن OMG در سال ۲۰۱۷ (ICO) پشتیبانی می‌شود. علاوه‌بر‌این، شرکت مادر (OMG SYNQA) اخیراً ۸۰ میلیون دلار دیگر نیز به مجموعه دارایی‌های این شبکه اضافه کرده است. این دارایی توسط چندین شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ، از جمله شرکت خدمات مالی Toyota و شرکت خدمات بانکی Sumitomo Mitsui تامین شده است.

حجم ذخیره در گردش توکن OMG

مانند اکثر رمز ارزها، توکن‌های شبکه OMG دارای حداکثر عرضه ثابت هستند. سقف عرضه این توکن ۱۴۵ میلیون OMG است و هرگز فراتر از این میزان نخواهد شد. بر خلاف بسیاری از رمزارزها، عرضه کل قبلاً به طور کامل استخراج شده و اکثر توکن‌ها در حال حاضر فعال هستند.

از کل ذخیره در گردش این شبکه، ۶۶ درصد توکن‌ها بین سرمایه‌گذاران و ۵ درصد به صورت ایردراپ توزیع شده است. این در حالی است که از ۲۹ درصد باقی‌مانده در اختیار تیم توسعه‌دهنده و مدیریت پروژه قرار گرفته است. از این ۲۹ درصد، ۲۰ درصد در قرارداد هوشمند شبکه OMG برای تأمین بودجه توسعه‌های آینده و اعتبارسنجی شبکه قفل شده است و ۹ درصد باقیمانده برای تیم موسس کنار گذاشته شده است. هم ذخیره OMG و هم تخصیص تیم به مدت یک سال قفل شد، اما در حال حاضر، این مدت یکساله به پایان رسیده است.

امنیت شبکه OMG چگونه تامین می‌‌شود؟

شبکه OMG در نهایت به سیستم اجماع اثبات سهام (POS) منتقل می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد توکن‌های خود را برای کمک به امنیت شبکه و کسب پاداش به اشتراک بگذارند. تا آن زمان، تراکنش‌‌های شبکه OMG با مکانیزم اجماع اثبات-اقتدار (PoA) ایمن می‌شوند، که شکل ساده‌شده‌ای از اثبات سهام است. در این روش تولیدکننده بلاک (خود شبکه OMG) وضعیت تراکنش‌ها را کنترل و تایید می‌کند. این روش ساختار اعتماد به شبکه را مخدوش می‌کند و تنها شهرت و اعتبار کل مجموعه تامین‌کننده امنیت تراکنش‌ها است. با این حال شبکه OMG قصد دارد به محض فراهم شدن زیرساخت‌ها به مکانیزم اثبات-سهام ارتقا یابد.

OMG ,

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما