• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

صرافی کوین بیس (Coinbase Global Inc.) یک کمپانی آمریکایی و پلتفرم مبادلاتی رمزارزها است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ توسط برایان آرمسترانگ و فرد ارسام (Brian Armstrong & Fred Ehrsam) تاسیس شد. کوین­بیس در حال حاضر به صورت ریموت اداره شده و هیچ دفتر مرکزی مشخصی ندارد. کوین بیس از لحاظ حجم مبادلات در مارس ۲۰۲۱ بزرگ‌ترین اکسچنج ایالات متحده شناخته شد.

نحوه ثبت ­نام

به وب­ سایت کوین­بیس بروید و بر روی گزینه Get Started کلیک کنید. در ادامه اطلاعات زیر از کاربر درخواست می‌­شود.

– نام و نام خانوادگی
– ایمیل
– پسورد
– کشور محل اقامت

اگر با اطلاعات درج شده در بخش user agreement و privacy policy موافق هستید تیک مربوط به این بخش را فعال کرده و بر روی گزینه Create account کلیک کنید.

ایمیلی از سوی کوین­بیس برای کاربر ارسال می­‌شود که باید از سوی کاربر تایید شود. بعد از تایید ایمیل، کاربر وارد صفحه sign in می­‌شود. برای ورود به حساب در این بخش، ایمیل تایید شده و پسورد انتخابی مورد نیاز است.

سپس نوبت تایید شماره موبایل است. کشور خود را انتخاب کرده و شماره موبایل خود را وارد کنید. گزینه send code و سپس continue را انتخاب کنید. کد ۷ رقمی ارسال شده را وارد کنید و مجددا گزینه continue را انتخاب کنید.

اکنون نوبت تایید مشخصات فردی­ست. مشخصات فردی (نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و آدرس) خود را وارد کنید. این مشخصات باید بر اساس اطلاعات درج شده در یک سند رسمی معتبر (مثل کارت ملی یا گواهینامه) باشد. بعد از انجام این مرحله سوالات مشخصی از کاربر پرسیده می‌­شود که باید به آن‌ها جواب دهید. برخی از این سوالات عبارتند از:

– از کوین­بیس به چه منظوری استفاده می­‌کنید؟
– منابع مالی شما چگونه تامین می­‌شود؟
– وضعیت شغلی، استان/ایالت محل اقامت و …

در انتها گزینه continue را انتخاب کنید.

بعد از انجام این مراحل، وقت آن رسیده که مدارک شناسایی (سندی دارای مشخصات فردی) خود را آپلود کنید. بعد از ورود مجدد به حساب کاربری خود با گزینه ID Verification مواجه می‌­شوید. در این بخش نوع داکیومنتی که قرار است ارسال کنید از شما پرسیده می­‌شود. سپس عکس مورد نظر را در قسمت آپلود قرار می‌­دهید. مرحله آخر اتصال حساب بانکی کاربر، برای پرداخت است.

محدودیت استفاده از کوین بیس برای کاربران ایرانی

متاسفانه با توجه به تحریم‌­های اقتصادی آمریکا علیه ایران، امکان استفاده از صرافی کوین­بیس برای کاربران ایرانی وجود ندارد. قبل از شروع به فعالیت در صرافی کوین بیس، هویت و محل سکونت کاربر به طور کامل احراز شده و مدارک آن در اختیار این اکسچنج قرار می‌­گیرد. به همین دلیل امکان ثبت­‌نام و تکمیل مراحل احراز هویت برای کاربران ایرانی به هیچ وجه مقدور نیست. اگر یک کاربر ایرانی ساکن در داخل کشور باشید بعد از تایید شماره موبایل خود، بلافاصله  با پیغام زیر مواجه خواهید شد.

ویژگی­‌های کوین بیس

– دارای یک کیف پول داغ امن و مخصوص به خود
– قابلیت برداشت ارز در حساب پی­پل
– قابلیت استفاده از این پلتفرم در بیش از ۱۰۰ کشور و ۴۹ ایالت
– دریافت اخبار جدید رمزارزها در بخش ورودی خبر
– قابلیت دریافت کریپتو در قبال تماشای ویدئو

بر اساس یک تحلیل کوین بیس در مقایسه با بایننس، از شرایط و ویژگی­‌های مناسب­تری برای افراد تازه کار برخوردار است. همچنین کوین بیس یک صرافی محبوب برای افرادی­ست که نگرانی­‌های قانونی زیادی در مورد رمزارزها دارند. فعالیت این اکسچنج زیر نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است.

انواع معامله و روش­‌های ثبت سفارش در کوین بیس

Market orders
Stop orders
Limit orders

در پنل ثبت سفارش، می­‌توان یکی از گزینه‌­های فوق را انتخاب کرد. بر اساس توضیحات وب­ سایت کوین­بیس:

یک market order سفارشی­ست که بلافاصله با بهترین قیمت موجود تکمیل می­‌شود.

یک stop order به کاربر اجازه می‌­دهد قیمتی را تعیین کند که سفارش در آن تکمیل می‌­شود. اگر قیمت یک رمزارز به قیمت مورد نظر کاربر برسد، سفارش کاربر تکمیل می‌­شود.

یک limit order به کاربر امکان تعیین حداقل قیمت را می‌­دهد. این سفارش تنها زمانی تکمیل می‌­شود که قیمت مارکت به قیمت مورد نظر کاربر رسیده و یا از آن بیشتر شود.

Market orders

مراحل ثبت Market orders، به این صورت است:

– گزینه MARKET در بخش Order Form را انتخاب کنید.
– مقدار مورد نظر خود را وارد کرده و گزینه Buy/Sell را انتخاب کنید.
– سفارش خود را Confirm (تایید) کنید.

توجه داشته باشید که سفارشات ثبت شده در این بخش قابل انصراف نیست زیرا این سفارش بلافاصله بعد از تایید، تکمیل می‌­شود.

Stop order

استفاده از Stop order به کاربر اجازه می­‌دهد که خرید و فروش خود را با قیمت دلخواه انجام داده، حفظ سود کرده و از ضرر هنگفت جلوگیری نماید. برای ثبت Stop order به روش زیر عمل نمایید.

– گزینه Stop در Order Form را انتخاب نمایید.
– گزینه Buy/Sell را انتخاب کنید.
– مقدار و قیمت مد نظر خود را در Stop Price تعیین کنید.
– در بخش بعدی Limit Price را تعیین کنید.

Limit orders

برای ثبت Limit orders، به روش زیر عمل کنید:

– گزینه Limit در Orders Form را انتخاب کنید.
– گزینه Buy/Sell را انتخاب کنید.
– مقدار و قیمت سفارش مد نظر خود را ثبت نمایید.
– در بخش تنظیمات پیشرفته (Advanced)، گزینه Post Only/Allow Taker را انتخاب کنید.
– گزینه Place Order را جهت ثبت سفارش خود انتخاب کنید.

Post Only

با انتخاب Post Only، سفارش محدود شما به لیست سفارشات ارسال می­‌شود. این گزینه برای کسب اطمینان از پرداخت هزینه توسط فرد “سفارش‌­گذار” (maker) در نظر گرفته شده است. اگر این گزینه را فعال نکرده باشید، هزینه هر بخشی از سفارش که تکمیل شود به عهده “پذیرنده سفارش” (taker) خواهد بود.

Allow Taker

صرف­ نظر از نحوه انعقاد سفارش، Allow Taker اجازه تکمیل سفارش با دریافت هزینه درج شده برای taker را خواهد داد.

بیشتر بخوانید

صرافی والکس Wallex، معرفی و بررسی نقاط ضعف و قوت

انتخاب‌­های کاربر در بخش Advanced Limit Order

برای انتخاب زمان­بندی در بخش limit order، گزینه Advanced را انتخاب کنید. انواع روش­‌های ثبت سفارش در این بخش عبارتند از:

– Good Till Canceled (GTC): این نوع سفارش تا زمان کنسل شدن از سوی کاربر معتبر خواهد بود و تا زمان تکمیل شدن و یا کنسل شدن از سوی کاربر، در لیست سفارشات وجود خواهد داشت.
– Immediate or Cancel (IOC): در این مدل، اگر سفارشی بلافاصله تکمیل نشود، کنسل شده و از لیست سفارشات حذف خواهد شد.
– Fill or Kill (FOK): این نوع سفارشات تنها در صورتی تکمیل می­‌شود که کل حجم سفارش قابل مبادله باشد. اگر تنها بخشی از سفارش موجود باشد، امکان تکمیل سفارش وجود نخواهد داشت.

* استفاده از پلتفرم­‌های مبادلات رمزارزی، با خطرات و ریسک­‌های شناخته شده و شناخته نشده زیادی همراه است. لطفا قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه با یک مشاور اقتصادی مشورت کرده و با تصمیم­گیری شخصی خود وارد مارکت شوید. این مقاله صرفا جهت آشنایی کاربران با صرافی کوین بیس نوشته شده و نباید به عنوان مشوقی برای استفاده در نظر گرفته شود.

 

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما