• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۳۰ مهر ۱۴۰۰
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

در این نوشته تلاش می­‌کنیم یکی دیگر از صرافی­‌های رمزارزی ایرانی را به شما معرفی کرده و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم.

بررسی ویژگی­‌های صرافی والکس

یک صرافی رمزارزی خوب، از ویژگی­‌ها و قابلیت‌­های زیادی برخوردار است. در این نوشته سعی داریم مهم‌ترین ویژگی­‌های یک صرافی رمزارزی را در مورد اکسچنج والکس (Wallex) مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه والکس

در بخش سوالات متداول در مورد والکس می‌خوانیم:

والکس از تیم دانشجویان دانشگاه شریف و تهران تشکیل شده است که در زمینه­‌های مختلف اعم از برنامه­ نویسی، امنیت، بلاکچین و … دارای تخصص بالایی هستند و با دیدن مشکلات پیش رو در خرید ارزهای دیجیتال برای ایرانیان کرده‌­اند. والکس با توجه به دانش خود اقدام به ایجاد پلتفرم حرفه­‌ای و ایمن برای خرید و فروش بیتکوین و سایر رمزارزها نموده است.

جفت ارزهای قابل مبادله در والکس

در اکسچنج والکس رمزارزهای شناخته شده بیت­کوین، لایت­کوین، اتریوم، ریپل، بیت­کش و دش بر پایه ارزهای تتر و ریال قابل معامله است.

امنیت والکس

همچنین در وب ­سایت والکس، عنوان شده که این صرافی از کیف پول­‌های سخت ­افزاری به منظور حفظ امنیت موجودی کاربران استفاده می­‌کند.

استفاده از کیف پول­‌های سخت ­افزاری یکی از ضروری­‌ترین ویژگی­‌های یک صرافی رمزارزی برای صیانت و حفظ امنیت در مورد دارایی‌­های کاربران است. اغلب صرافی‌­های متمرکز رمزارزی، از ترکیبی از ویژگی­‌های امنیتی برای حفظ امنیت دارایی­‌های کاربران خود بهره می‌­برند که استفاده از کیف پول­‌های سخت افزاری، یکی از مهم‌ترین نکات برای رعایت امنیت است.

– استفاده از پروتکل SSL
– استفاده از ویژگی فایروال چند لایه
– پشتیبان­ گیری به صورت منظم
– رمزنگاری داده­‌های مهم و هویتی کاربر
– استفاده از تایید دو مرحله­‌ای

موارد فوق به عنوان برخی دیگر از ویژگی­‌های امنیتی والکس ذکر شده است.

هزینه­‌ها در صرافی والکس

بیشترین هزینه مبادلات در صرافی والکس با ۰.۴% به سطح برنزی (معاملات با ارزش کمتر از ۲۰ میلیون تومان) و کمترین هزینه مبادلات با ۰.۲% به سطح اورانیوم (معاملات با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان) تعلق می­‌گیرد.

هزینه مبادلات جفت ارز بیت­کوین-تتر به صورت ثابت ۰.۲% در نظر گرفته می­‌شود.

برداشت رمزارزها در والکس هزینه­‌ای نداشته و هزینه‌­های درج شده مربوط به بلاکچین یک رمزارز است که به ماینرها تعلق می‌­گیرد. این هزینه برای بیت­کوین ۰.۰۰۰۵، اتریوم ۰.۰۱۲، بیت­کوین­کش ۰.۰۰۰۱ و لایت­کوین ۰.۰۰۱ است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میزان هزینه­‌ها در صرافی والکس می­‌توانید به این پیوند مراجعه کنید.

پشتیبانی والکس

دفتر والکس در تهران واقع شده و برای ارتباط با بخش پشتیبانی کاربر (بنابر اطلاعات مندرج در بخش پشتیبانی) می‌­تواند در ۷ روز هفته با شماره ثابت دفتر تماس برقرار نماید. همچنین امکان برقراری ارتباط از طریق ایمیل والکس نیز ممکن است. همان گونه که احتمالا اطلاع دارید، صرافی­‌های متمرکز راه‌­های ارتباطی زیادی را برای کاربران و مخاطبان خود در نظر می­‌گیرند. ارائه شماره تماس ثابت به کاربر، گام مهمی برای پشتیبانی از کاربران به حساب می­‌آید؛ با این حال والکس از گزینه چت آنلاین نیز برخوردار است که با آیکون پیامک در سمت راست پایین صفحه اصلی وب­سایت، دیده می­‌شود. همچنین در بخش پنل کاربری، گزینه­‌ای برای ارسال تیکت وجود دارد که به کاربر اجازه می‌­دهد بدون نیاز به خروج از پنل کاربری به بخش پشتیبانی مراجعه کرده و یا تیکت­‌های قبلی خود را مشاهده نماید.

کیف پول والکس

کیف پول کاربری، بخشی­ است که هر کاربر می‌­تواند از طریق آن موجودی خود را مشاهده و مدیریت نماید. در این بخش گزارش مربوط به تاریخ واریز و برداشت رمزارزها نیز موجود است. کار کردن با این بخش نیاز به مهارت خاصی ندارد و با مطالعه بخش راهنمای استفاده، هر کاربری به راحتی می‌­تواند کار واریز و برداشت رمزارزهای خود را انجام دهد.

رابط کاربری در وب­سایت والکس

کار کردن با صرافی والکس، بسیار ساده است. بخش سوالات متداول به تمام سوال‌­های احتمالی کاربر پاسخ می‌­دهد. منوی ساده و در دسترس وب­ سایت والکس می‌­تواند به کاربر در یافتن بخش­‌های مختلف کمک زیادی داشته باشد. پنل کاربری دارای ۵ بخش داشبورد، کیف پول، سفارشات من، تاریخچه­‌های من و دعوت دوستان است.

فرآیند احراز هویت در والکس

برای نمایش جزییات مربوط به هر بخش در پنل کاربری، لازم است که ابتدا احراز هویت نمایید. فرآیند احراز هویت، برای تمام صرافی­‌های متمرکز لازم ­الاجرا بوده و قبل از انجام هر کاری تمام کاربران این صرافی­‌ها نیازمند تکمیل این بخش هستند. لزوم انجام احراز هویت به منظور جلوگیری از تخلفات بانکی نظیر پول­شویی است. والکس نیز برای برقراری شرایط مبادله از کاربران خود می­‌خواهد که حساب کاربری خود را تایید نمایند. هر کاربر می‌­تواند در بخش اطلاعات حساب کاربری، مطالب مربوط به نحوه احراز هویت را مطالعه کرده و با فراهم آوردن اطلاعات و مدارک لازم به مدت زمانی کمتر از ۱ ساعت و بدون نیاز به تماس با بخش پشتیبانی، مراحل احراز هویت خود را تکمیل نماید.

نقاط قوت صرافی والکس

– پنل کاربری ساده با کاربرد آسان
– پشتیبانی قابل قبول با ارائه آپشن­‌هایی نظیر گزینه چت آنلاین و تیکت پشتیبانی
– ارائه فاکتورهای امنیتی قابل قبول
– ابزار تحلیل و چارت­ قیمتی

اگر بخواهیم نگاهی دقیق ­تر به این بخش بی­اندازیم ممکن است بتوانیم فاکتورهای ذکر شده را جزئی از اصول یک اکسچنج رمزارزی بدانیم. اما در مقایسه با تعداد زیادی از صرافی­‌های رمزارزی که بدون رعایت حداقل‌­های لازم اقدام به ثبت­ نام کاربران کرده‌­اند، والکس را می‌­توان یک صرافی رمزارزی نسبتا کامل و کم حاشیه دانست. هرچند ویژگی­‌های ذکر شده، موقعیت ممتازی را برای والکس رقم نزده اما بدون شک ادامه رعایت، ارتقاء و بروزرسانی ویژگی­‌های موارد فوق، با یک نگاه بلند مدت جایگاه مناسبی را برای این صرافی به همراه خواهد داشت.

نقاط ضعف صرافی والکس

– عدم ارائه اپلیکیشن­‌های موبایل
– سرعت بارگذاری نسبتا پایین در تعویض منوهای وب سایت
– طراحی گرافیکی نسبتا ضعیف
– تعداد رمزارزهای محدود برای مبادله

با اینکه زمان زیادی از آغاز به کار مارکت رمزارزها نمی­‌گذرد، این بازار پر­هیجان با سرعت بسیار زیادی رشد کرده و تمامی مشاغل مربوط به خود را تحت تاثیر قرار داده است. صرافی‌­های رمزارزی به عنوان پرمخاطب‌­ترین بیزینس این حوزه، با سرعت خیره کننده‌­ای ارتقاء یافته و از تمام پتانسیل موجود برای بهبود عملکرد خود استفاده می­‌کنند. البته شاید مقایسه یک اکسچنج ایرانی با یک صرافی بین ­المللی کمی نامتعارف به نظر برسد، اما فاکتورهای ذکر شده در این بخش جزء نیازهای اساسی کاربران رمزارزها به حساب آمده و امید آن وجود دارد که هر چه سریع­تر به آن‌ها رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید

صرافی کوین بیس ، نحوه ثبت نام و معامله در کوین ­بیس (Coinbase)

شبکه­‌های اجتماعی والکس

اینستگرام
تلگرام
لینکدین

* لطفا توجه داشته باشید که صرافی متمرکز، مکان مناسبی برای نگهداری بلند مدت دارایی‌­های رمزارزی شما نیست. به همین دلیل توصیه ما این است که بعد از انجام مبادلات مورد نظر خود، دارایی­‌های رمزارزی خود را از صرافی خارج کرده و به کیف پول شخصی خود منتقل کنید. این مقاله صرفا برای اطلاع رسانی به افراد علاقه ­مند تهیه شده و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی مثل هک، کلاهبرداری و … هیچگونه مسئولیتی متوجه این وب­ سایت و نویسنده مطلب نخواهد بود.

 

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما