• info@ramzarz.info

کامنت های اخیر

  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰
  • تیم تحریریهتیم تحریریه
  • 0

صرافی جیبیتکس با هدف تسهیل مبادلات رمزارز فعالیت خود را در بین صرافی­‌های رمزارزی ایران آغاز کرد. این صرافی رمزارزی توسط کارشناسان حوزه IT (و بر اساس اطلاعات مندرج در وسایت جیبیتکس) با بیش از ۱۲ سال سابقه فعالیت در حوزه نرم­افزار تاسیس و راه ­اندازی شد.

وب­سایت جیبیتکس با استفاده از تجربه کاربری صرافی‌های رمزارزی، محیط ساده و زیبایی را برای انجام مبادلات رمز­ارز­ها فراهم کرده است. کاربران مختلف، با هر سطحی از دانش در زمینه مبادلات رمزارزها به راحتی می­‌توانند از امکانات و ابزارهای موجود در وب­سایت برای خرید و فروش دارایی­‌های رمزارزی خود اقدام نمایند.

جیبیتکس

امکان مبادله رمزارزهای شناخته شده‌­ای مانند بیت­کوین، اتریوم، لایت­کوین، تتر، دوج­کوین، ترون و … در جیبیتکس فراهم است.

پلتفرم جیبیتکس، از سرفصل­‌های ساده‌­ای برای دسترسی کاربران به بخش­‌های مختلف برخوردار است. مطالعه این مطالب به کاربران در یافتن پاسخ مناسب برای سوالات زیادی که ممکن است در ذهن هر کاربری ایجاد شود، کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین گزینه “سوالات متداول” در انتهای صفحه، به مهم ترین سوالاتی که به صورت مشترک برای کاربران به وجود آمده پاسخ می‌­دهد.

کارمزد صرافی جیبیتکس

کاربران برای برداشت رمزارزی از حساب کاربری خود در جیبیتکس، تنها هزینه مربوط به تراکنش­‌های بلاکچینی را پرداخت می­‌کنند. این هزینه ای­ست که ماینرها برای تایید تراکنش­‌ها دریافت می­‌کنند و صرافی جیبیتکس در آن سهم و نقشی ندارد. کارمزد انجام مبادلات در جیبیتکس در ۴ سطح پیگیری می‌­شود. حداقل کارمزد انجام مبادلات برای مبادلات بیش از ۵۰۰ میلیون تومان بوده که برابر با ۰.۱۲% است. حداکثر میزان کارمزد مبادلات برای تراکنش­‌های کمتر از ۵۰ میلیون تومان بوده که معادل با ۰.۳% در نظر گرفته شده است. اطلاعات بیشتر در مورد کارمزدها در این لینک موجود است.

آشنایی با موضوع پشتیبانی در صرافی­‌های متمرکز

قبل از بررسی موضوع پشتیبانی صرافی جیبیتکس لازم است بدانیم که فعالیت در فضای مجازی (به خصوص در مقوله ارزهای دیجیتالی) همواره با ریسک­‌های غیر قابل پیش­بینی همراه است. محیط اینترنت از خاصیت طبیعی ناشناس بودن برخوردار است که فعالیت­‌های مالی را تا حد زیادی با خطر مواجه می‌­کند. من (نویسنده این مطلب) به عنوان یک کاربر در محیط اینترنت بارها با مسائل و ریسک­‌های متفاوتی مواجه شده‌­ام که به هیچ عنوان قابل پیش­بینی نبوده است. با توجه به اینکه موضوع رمزارزها مقوله نسبتا جدیدی­ست که در دنیا مطرح شده، کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که مسئولیت تصمیم‌گیری، شناخت قوانین و ریسک­پذیری مبادلات با خود آن‌ها­ست و هیچ شخص دیگری در قبال زیان­‌های وارد شده احتمالی پاسخگو نخواهد بود.

پشتیبانی صرافی جیبیتکس

خوشبختانه صرافی جیبیتکس از بهترین امکانات موجود برای پشتیبانی از کاربران این پلتفرم بهره برده است. ارتباط با بخش پشتیبانی این صرافی از طریق ایمیل، تلگرام، واتس­اپ ممکن است. همچنین راه ارتباط مستقیم از طریق خط ثابت تلفن وجود دارد. در صورتی که کاربری با مسئله خاصی مواجه شود، امکان رفع مشکل به صورت حضوری در دفتر جیبیتکس نیز مقدور خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به این لینک مراجعه نمایید.

بخش قوانین و موضوع احراز هویت در جیبیتکس

قوانین مربوط به رمزارزها (به علت ماهیت کارکرد ارزهای دیجیتالی) تا حد زیادی ناشناخته و بدون ضابطه است. از همین جهت صرافی‌­های متمرکز معمولا از قوانین کلی موجود در پروتکل­‌های اینترنتی استفاده می­‌کنند. همچنین هر صرافی متمرکز ممکن است قوانین مشخصی را برای کاربران خود وضع کرده و بر اساس آن پلتفرم خود را مدیریت کنند. کاربران صرافی­‌های متمرکز موظف هستند که قوانین هر صرافی را به دقت مطالعه کرده و بعد از پذیرفتن قوانین در قالب یک توافق، اقدام به مبادلات دارایی­‌های دیجیتالی و رمزارزی خود نمایند. بخش قوانین جیبیتکس از طریق این پیوند قابل دسترسی است.

بحث احراز هویت همیشه یکی از مهم ترین مسائل مورد منازعه در زمینه رمزارزها است. ماهیت ناشناس و خصوصی ارزهای دیجیتالی مسئله احراز هویت را تا حد زیادی مورد سوال قرار می­‌دهد. اما از سوی دیگر بروز اتفاقات ناخواسته و ناخوشایندی که در بسیاری از موارد غیر قابل پیش­بینی­ست، اهمیت احراز هویت را بیش از پیش به ما یادآور می­‌شود. صرافی­‌های متمرکز، برای پرهیز از هرگونه کاربرد ناخواسته در مقوله رمزارزها توسط کاربران، ناچار به انجام احراز هویت کاربران خود هستند. این موضوع به صورت مشترک در سراسر دنیا وجود داشته و امروز می­‌توان از آن به عنوان یک قانون مشخص یاد کرد. فرایند احراز هویت در صرافی جیبیتکس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و انجام مبادلات رمزارزها در این صرافی نیازمند تکمیل احراز هویت کاربران است. نحوه انجام احراز هویت به زبان ساده همراه با تصاویر و ویدئوی مربوطه برای کاربران در وب­سایت جیبیتکس وجود دارد. جزییات این بخش از طریق این لینک قابل پیگیری است.

بیشتر بخوانید

صرافی اوکی اکسچنج  ok-ex؛ معرفی و بررسی نقاط ضعف و قوت

نقاط ضعف و قوت صرافی جییتکس

در آخرین گزارش منتشر شده از سوی تیم تحقیقاتی کوین ایران که به رتبه­بندی صرافی­‌های رمزارزی ایرانی اختصاص دارد، صرافی جیبیتکس با کسب درجه کیفی B توانست جایگاه پنجم را در بین سایر صرافی­‌های شناخته شده ایرانی به دست آورد. جهت مطالعه و دانلود گزارش کوین ایران می‌­توانید از طریق این پیوند اقدام نمائید.

جیبیتکس

به صورت کلی، نحوه کار و فعالیت صرافی‌­های متمرکز رمزارزی، حاصل تجربیاتی­ست که طی مدت فعالیت یک اکسچنج به دست آمده است و فرمول مشخصی برای ارزیابی عملکرد یک صرافی وجود ندارد. نظر شخصی نویسنده، به عنوان یک کاربر عادی رمزارز در مورد نحوه فعالیت صرافی جیبیتکس مثبت بوده و معتقدم تنها نکته‌­ای که جای خالی آن احساس می‌­شود، اعلام حجم مبادلات روزانه در مورد رمزارز­های مختلف (در مجموع و به تفکیک) و ارائه ابزارهای تحلیلی برای کاربران این صرافی­ست.

نظر شما خواننده محترم و کاربر عزیز در مورد این صرافی و این نوشته چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما و سایر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید.

* لطفا توجه داشته باشید که صرافی متمرکز، مکان مناسبی برای نگهداری بلند مدت دارایی­‌های رمزارزی شما نیست. به همین دلیل توصیه ما این است که بعد از انجام مبادلات مورد نظر خود، دارایی‌­های رمزارزی خود را از صرافی خارج کرده و به کیف پول شخصی خود منتقل کنید. این مقاله در مورد صرافی جیبیتکس صرفا برای اطلاع رسانی به افراد علاقه­مند تهیه شده و در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی مثل هک، کلاهبرداری و … هیچگونه مسئولیتی متوجه این وب­سایت و نویسنده مطلب نخواهد بود.

کامنت ها

نظر دهید

خبرنامه برای دریافت
آخرین به روزرسانی های شرکت ما